Moje Blog

Jak sprzedawać w sklepie odzieżowym

Sporo sprzedawców czyni duży błąd. Prezentując produkt eksponują mocne strony, które z ich punktu widzenia są ważne, a nie klienta. Trzeba, więc zadbać o dokładną analizę potrzeb klienta, która zawiera zadawanie pytań oraz próbę analizy jego determinantów mających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. W głównej mierze chodzi o ukazanie potencjalnemu kupującemu, że konkretny produkt odmieni jego życie. Należy też zadbać, by klient czuł satysfakcje z powodu zakupu i zadawał sobie sprawę, że idealnie ulokował fundusze. Starając się zaprezentować produkt, sprzedawcy nie powinni zapominać o dobraniu przekazu do najistotniejszych wymagań klienta jak i jego aspiracji. Wielu ludzi nie namówią hasła o niewielkiej cenie, lecz gatunek jak i niepowszechność danego produktu. W końcu każdy pragnie być dobrze widziany w oczach sąsiadów. Ponadto każdy sprzedawca powinien nie tyle koncentrować się na atrybutach produktu, lecz na tym, w jaki sposób klient może go wykorzystać. żadnej osoby nie frapuje, czym jest konkretna rzecz, ale co może dla niego zrealizować lub co uefektywnić. Ze względu na to klient potraktuje zakup bardziej entuzjastycznie a sprzedawca w jego oczach stanie się godniejszy zaufania. Prezentując dany produkt warto również uwypuklić zyski, jakie kupujący uzyska i straty, jeżeli tego nie zrobi. Wskazane jest zadbać by w oczach klienta produkt był cieszący się wzięciem, a sprzedawca posiada jego ostatnie sztuki, które za niedługo się rozejdą. Dzięki tej łatwej sztuczce klient zacznie odczuwać potrzebę zakupu i nie będzie się starał poddawać go głębszej analizie.Kończąc umowę powinno się zadbać, by nie dawać za dużo czasu na rozważanie. Dlatego warto być bezkompromisowym i dać klientowi świadomość dokonania najlepszego wyboru.
Strona www: System zarządzania przedsiębiorstwem
Powered by