Moje Blog

Skuteczne diety

Dzisiaj chciałabym napisać kilka zdań o diecie Cambridge. To dieta o bardzo niskiej kaloryczności, przygotowana w sposób przemysłowy. Do tej diety wchodzą napoje i jagody acai w postaci proszku, które powinno się rozpuszczać w wodzie. Gwarantuje cały zestaw składników odżywczych, każda porcja dostarcza 135 kcal (14 g białka, 2,7 g tłuszczu i 14,7 g węglowodanów, a także 1/3 rekomendowanego dziennego zapotrzebowania na witaminy i składniki mineralne). Ilość posiłków zależy od płci i wzrostu, na ogół jednakże kobietom rekomenduje się dostarczanie ok. 400 kalorii codziennie, a panom ok. 530 kalorii. Dietę Cambridge powinno się traktować jako jedyne źródło żywienia (ale nie dłużej niż trzy tyg.) czy też łączyć z normalnymi posiłkami.


Plusy:
- gwałtowny spadek wagi ciała (przeciętny spadek wagi ciała wynosi 2,5 kg/tydzień)
- plan minimalizuje poziom cholesterolu i triglicerydów we krwi, również stężenie glukozy oraz redukuje ciśnienie krwi

Minusy:
- niska podaż energii może wywołać spowolnienie tempa metabolizmu
- po diecie bardzo często można zauważyć efekt jo-jo, bowiem osoby ją używające nie uczą się praw racjonalnego odżywiania i po zakończeniu diety powracają do swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych
- stosowanie diety o tak niskiej podaży energii spowalnia przyswajanie dużej ilości leków
- zwiększona jest diureza (wydalanie moczu)
- w początkowych dniach diety mogą być odczuwalne efekty uboczne, np. bóle głowy, biegunki i zaparcia
- plan potrzebuje konsultacji lekarskiej (nie mogą jej przyjmować m. in. osoby po zawale serca, kobiety w ciąży oraz kobiety karmiące piersią).
Tu czytaj więcej: jagody acai mrożone
Powered by